vaardigheden

Onderzoeken deel: 1

1 confronteren: je begint met wat je wilt onderzoeken

2 verkennen: Wat weet je er al over en wat wil je leren

3 onderzoek opzetten: hierin wordt beschreven wat je voorspelling is en hoe je gaat onderzoeken

4 onderzoek uitvoeren: Leerlingen houden bij wat voor ontdekkingen ze doen en letten er op dat resultaten via eerlijk onderzoek verkregen zijn.

5 concluderen: Leerlingen bekijken of hun voorspelling klopt en wat volgens hen de uitkomst van hun onderzoek is

6 Presenteren: je vertelt op welke wijze je onderzoek heb gedaan en welke conclusies je hebt kunnen trekken

7 verdiepen en verbreden: deze kennis bewust op een rijtje zetten zorgt ervoor wat het beter onthouden wordt.

Ontwerpen deel: 1

1. Confronteren: Je begint met wat je wil ontwerpen

2. Verkennen: zal jouw ontwerp iets goeds kunnen doen voor de wereld?

3.Ontwerp schetsen: je schetst je ontwerp hoe ziet het eruit?

4.Ontwerp realiseren: Tijd om het te maken wat voor materiaal gebruik je?

5. Testen en bijstellen: werkt alles goed?

6. Presenteren: je laat je ontwerp zien.

7. verdiepen en verbreden: Kan het een upgrade hebben.

Dit is de valhelm die ik heb gemaakt met mijn groepje,
wij hebben een A4 gebruikt, plakband, rietjes en touw.
onze plan was een parachute maken die de ei ging beschermen en dat lukte ons ook..... met een kleine barst :)

dit is onze rotokopter, het moest 5 sec. lang in de lucht blijven en onze record van 4,5 sec.

wij hebben gebruikt: papier en een schaar.

                                                          dit is mijn competitieroos

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin